Gripen NG si cele ale tarilor utilizatoare

Aerospace Forum Sweden a reprezentat, evident, un bun prilej de intalnire pentru operatorii de Gripen. La eveniment au fost expuse static (dupa cum se vede si in foto) avioane din Africa de Sud, Tailanda, Ungaria, Suedia (culmea!) si EPTS-ul britanic. A fost expus static si Demonstratorul Gripen NG. Cehii nu au deplasat un avion la eveniment, dar, fiind mai cu mot probabil, au deplasat un General de Brigada…

Revenind… Poder Aereo zice cate ceva despre eveniment, spicuind din declaratiile vorbitorilor: Generalul de Brigada Jiri Verner, comandantul  Fortelor Aeriene Cehe si Generalul Locotenent (adica general cu trei stele) Carlo Gagiano, comandantul Fortelor Aeriene Sud-Africane… In esenta, ambii au expus capabilitatile structurilor pe care le comanda.

Deci asta zic brazilienii despre eveniment… Eu nu am procesat (inca) pozele facute in timpul alocutiunii distinsilor invitati, da’ cu siguranta va pot spune ce am inteles din discursurile lor…

Dupa o prima zi dedicata industriei si patenerilor industriali (plina de prezentari mai mult decat interesante, dar pe care o sa le expun fie mai tarziu, fie in suplimentul anuntat de Iulian), ziua a doua a AFS 2012 a fost rezervata militarilor si a constat in expunerea tacticilor folosite. Drept pentru care, sub atenta moderare a lui Robert Hewson de la Jane’s Air-Launched Weapons, au luat cuvantul si cei doi comandanti de Forte Aeriene.

Scurt pe doi, Generalul de Brigada Jiri Verner a facut o expunere a misiunilor de Politie Aeriana executate in Tarile Baltice, a subliniat ca (contrar parerii clasei politice din Cehia) L-159 ALCA nu este un L-39 Albatros imbunatatit, ci mai degraba un F-16 mai modest (destul de neinspirata comparatie as zice eu). A subliniat deosebita importanta a avioanelor ALCA in antrenarea personalului JTAC (Joint Terminal Attack Controller) in cadrul programului de colaborare desfasurat in Germania (inainte de dislocarea acestora in Teatrele de Operatiuni). In rest, a pus accentul pe consrangerile bugetare…

Generalul Carlo Gagiano, a facut o scurta expunere a structurii Fortei pe care o comanda (dotare si desfasurarea mijloacelor), a subliniat faptul ca SAAF are de acoperit o arie foarte mare (atat spre sud, spre Antarctica cat si spre est, spre Cornul Africii si Madagascar) trebuind sa asigure atat misiuni de cautare si salvare cat si misiuni de supraveghere a frontierelor sau antipiraterie. Evident a subliniat importanta contributie pe care avionele Gripen au avut-o la siguranta Cupei Mondiale de anul trecut, eveniment in sprijinul caruia au fost acumulate aproape 260 ore de zbor… Si din nou (cum altfel??) constrangeri bugetare…

Cam atat pentru moment, revin pe masura ce procesez informatiile 🙂

– Griffon236 –