Aviatie Civila

Aeroporturi Bucuresti: Trafic aerian record in anul 2016

Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti a înregistrat în anul 2016, pe cele două aeroporturi ale Capitalei – Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti şi Aeroportul Internaţional Bucureşti Băneasa-Aurel Vlaicu, un număr record de 10,99 milioane de pasageri şi 120,7 mii de mişcări aeronave (aterizări şi decolări). Din total, pe AIHCB s-au înregistrat 10,98 milioane de pasageri şi 108,2 mii de mişcări de aeronave.

Aeroportul Henri Coanda - nou flux de sosire pasageri

Aeroportul Henri Coanda – nou flux de sosire pasageri

Faţă de anul 2015, numărul pasagerilor care au tranzitat aeroporturile Bucureştiului în 2016 a înregistrat o creştere substanțială, de 18,3%.

Evoluţia numărului de pasageri pe cele două aeroporturi ale Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti depăşeşte tendinţa generală înregistrată la nivel european. În plus, pe aeroporturile Capitalei s-a înregistrat o creştere substanţială a numărului de mişcări de aeronave, devansând şi la acest capitol trendul european. Astfel, anul trecut, numărul mişcărilor de aeronave pe aeroporturile din Bucureşti a crescut cu 11,2% faţă de aceeaşi perioadă a anului 2015.

În anul 2016, 85% dintre pasagerii Aeroportului Henri Coandă au avut ca origine sau destinaţie aeroporturi din statele Uniunii Europene.

Pe Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti au operat anul trecut 37 de companii aeriene, care au transportat pasageri către 92 de destinaţii.

Despre CNAB:

Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti şi-a început activitatea la data de 5 februarie 2010 şi asigură coordonarea operaţională şi managementul celor două aeroporturi ale Capitalei. CNAB a fost înfiinţată prin fuziunea societăţilor care gestionau aeroporturile bucureştene: Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti şi Aeroportul Internaţional Bucureşti Băneasa Aurel Vlaicu.

Serviciul Comunicare

Compania Națională Aeroporturi București

3 Comments

  • Otopeni a crescut dar Baneasa de la peste 2 milioane a scazut la 12 mii pe an. Transformat in aeroport de business. Nici New York sau Londra singurele orase din lume categoria Alpha+ nu au asa ceva. Bine ca Bucurestiul oras de rangul 6 sau 7 are asa ceva. Sau se vrea transformarea lui in afacere imobiliara. Am inteles ca pulimea ce si-a facut case langa gardul aeroportului e deranjata de zgomot.

  • Ce dobitoci si-au facut case langa aeroport. Cate accidente nu se intampla langa un aeroport si locuitorii de langa el au de suferit inclusiv morti. Vilele acelea trebuie vandute pe nimic de idotii de proprietari

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: