Asii Resboiului Aviaţie Istorie

Acum 25 de ani decolau la ceruri…

Dragi Cititori, Hristos a Înviat!

Astăzi sunt Sfintele Paşti şi odată cu urarea tradiţională de mai sus, vă trimitem, atât colegii mei cât şi subsemnatul, toate urările de bine ce se pot include în imaginaţie. Dar pe lângă această importantă sărbătoare, astăzi trebuie să anunţăm şi o comemorare, una tristă, din păcate.

Tot astăzi se împlineşte un sfert de veac de când s-a alăturat la Escadrila din Ceruri locotenent-colonelul aviator Doru Davidovici. Avându-l alături la dubla 6946, MiG-21, pe locotenentul major Dumitru Petra, cei doi s-au ridicat şi au rămas acolo sus în zările atât de frumos descrise de cel care ne-a înflăcărat imaginaţia multora dintre noi.

Căci acesta este motivul principal pentru care scriu aceste rânduri. Doresc să aduc un prinos de recunoştiinţă şi omagiu celui care ne-a deschis mintea către ceea ce înseamnă zborul, aviaţia şi tot ce este legat de aceşti doi indisolubili termeni.

Nu voi scrie aici despre condiţiile accidentului şi toate speculaţiile create în jurul acestuia, mai ales că epoca în care s-a petrecut era una de o secretomanie cruntă, aşa că nu s-au putut naşte decât zvonuri pe lângă ancheta oficială. Tot ce pot să afirm cu căldură este faptul că fac parte din generaţiile de pitici care au învăţat ce este acela un avion privind pe cer şi citind Davidovici.

03

04

Şi, pentru a ilustra şi mai bine cele spuse mai sus, am ales să prind două desene ale unui alt mare iubitor al zborului românesc, trecut la cele veşnice, Ion Ţarălungă, cu imagini luate de regretatul Cristian Crăciunoiu.

Domnilor,  “V de la Victorie!”

– drd. Emil Boboescu –

 

8 Comments

  • Adevarat a inviat! Si Dumnezeu sa-i odihneasca in pace pe tot aviatorii si militarii nostrii care au trecut in eternitate.

  • Adevarat a inviat!

    stie cineva mai multe detalii despre zborurile din ziua respectiva? spre exemplu DD a mai zburat? a fost singurul zbor al dublei respective? cine era la mansa? cand s-a pierdut legatura radio?

    varianta cu gazele aspirate mi se pare prea elaborata ca sa fie reala. nu e posibil sa fi fost pur si simplu o defectiune tehnica? sa-i fi lasat motorul

  • Adevarat a Inviat!
    chiar daca exista diferente intre moartea lui Doru si moartea lui Gagarin, exista si asemanari..ambii extrem de populari (din motive diferite), ambii prabusiti in dubla comanda, ambii din motive ‘neelucidate’ pana acum..ciudat rau..

  • un avion pregatit pt aterizare,…flaps,tren,etc….o intrare aiurea in TP,…un motor bagat in plin cam tarziu dupa initierea unui tonou,…..

    • ai fost atunci pe aerodrom? sau ai auzit de la un prieten care a auzit de alt prieten care era pilot samd (nu e prima oara cand aud varianta asta, dar pana acum n-am auzit nicio marturie la prima mana care s-o sustina, de-asta sunt sceptic ca e reala)

  • xv….nu înţeleg de ce comentaţi în anonimat…. aflaţi vă rog cine este PETO şi ce făcea în momentul tragediei din 20 aprilie 1989.

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: