Armata Romana Aviaţie Fortele Aeriene

628 milioane pentru F-16 portugheze

F-16 in Monte Real

F-16 in Monte Real

Cuantumul creditelor de angajament şi bugetare aferent achiziţionării de avioane multirol de la statul portughez a fost calculat la 628 milioane euro, pentru perioada 2013-2017, achiziţia urmând să fie din nou discutată în următoarea şedinţă a Consiliului Suprem de Apărare a Ţării (CSAT).

Cifra reprezentând volumul cheltuielilor estimate pentru această achiziţie a fost inclusă într-un memorandum discutat în şedinţa de miercuri a Guvernului.

În document se propune ca aceste fonduri să fie asigurate prin bugetul Ministerului Apărării, cu solicitarea aprobării prealabile a Parlamentului pentru iniţierea procedurii.

Stirea completa poate fi citita pe AviatiaMagazin

 

23 Comments

  • Si dupa ce vor fi achizitionate, cum v-a fi completat restul de 48 de avioane cum v-a fi completat? Vor face niste avioane de hartie deoarece e mai ieftin?

  • or sa mai fie miguri in resursa, in 2013 au pozat baietii de la rospottersbc doua, si cica ar fi fost contractate 6
    alea ies cu 10 ani si 500 de ore parca

    deci o escadrila cu mig21 refurbished si una de f16 refurbished ? cum or sa le imparta pe baze din 2016 ?

    • Foarte tare treaba asta, inseamna ca programul lu peste prajit de realizare graduala a suveranitatii spatiului aerian se misca…pt d-astia calcati de troleibuz cum suntem noi sunt bune si astea.

      Daca avioanele astea resapate ies cu o resursa de 500 ore zbor inseamna ca vor mai putea fi tinute pana spre 2018-2020, pana atunci poate ca or sa reuseasca sa mai cumpere inca o duzina de F-16.

    • pai, si? ce jmekerie e asta? 10 ani si 500 de ore inseamna 50 de ore de zbor/an…e mare sfaraiala sa zbori un avion 50 de ore/an, nu-i asa? probabil se gandesc sa le foloseasca pe post de planoare cu motor, sau cum?

      • ca sa o duc si mai departe, ar veni aproape o ora pe saptamina…mare realizare pentru seculu XXI…

      • M-am referit strict la situatia in care suntem noi, macar pana undeva la orizontul lui 2018-2020 ceva ce putem numi aviatie de (semi)lupta.

        • @ Victor decat asa mai bine deloc!
          Ori avem macar un nucleu dur de aviatie militara ori renuntam la idee si gata, zburam cu IAR 99 C Soim si simulam lupta cu radarul virtual si mai dam cu cate o bomba de instructie.
          Armata este facuta ca sa poata lupta in principiu cu orice agresiune externa, daca nu poate lupta cu aviatia atunci macar de banii aia sa avem trupe de infanterie si antitanc suficient de bine dotate.

  • Trist ca nimeni nu gandeste decat in numarul de 12 aparate si alea cu resursa trecuta de jumatatea perioadei de viata operationala….foarte trist o sa fim foarte fortosi cu cele 12 avioane F 16 in 2017 cand in 2020 altii trec la stealth-uri….

  • @ all – nu mai bine daca tot stam pe MIG 21 LanceR sa luam avioane care sa mai aiba resursa de zbor sau sa le-o refacem la avioane MIG 21 Bis? Din ce am vazut pe la stirea cu croatii se poate realiza o chestie de asta.
    cele 500 de ore si 10 ani mi se par o mare sfaraiala, mai bine recunosti ca esti inapt si zbori cu ele numai 3-4 ani si gata.
    Eu nu inteleg de-asemenea de ce nu se ia in calcul solutia leasing-ului in timp ce altii au folosit-o sau o folosesc – Italia, Cehia, Ungaria si nu vad ca sa fii patit prea multe chestii rele.

    • Pentru ca, in caz de leasing, avionul nu e al tau. Pentru fiecare treaba pe care o faci cu jucarica trebuie sa respecti prevederile contractului. Orice deplasare in afara granitelor, sa dam un exemplu, trebuie aprobata de proprietar…

      • Pai momentul cand ai cu adevarat nevoie de ele nu e fortza majora ? In definitia “legala” a fortei majore

        si sa mergi cu ele peste granita, poate ca daca vrei sa duci unul la Pyongyang, normal sa se supere cei cu leasingul
        sa le duci la aplicatie Nato cred ca nu se supara nimeni
        italienii n-au zburat f16-le si tornado-urile care le-au avut leasing de la americani si englezi cand a fost nevoie de ele ? s-a suparat cineva ? dimpotriva

        • F-16 si Tornade la italieni? ADF-uri si F.Mk.x- uri probabil…Tinute pentru apararea teritoriului… Nu stiu sa fi fost deplasate pe undeva cu vreo ocazie… FOarte probabil sa ma insel

          • griffon da
            in bosnia nu au dus decat ids, si nu adv, ca de ids aveau nevoie sa pocneasca
            Nici de primele typhoonuri care au inlocuit adv-urile englezesti, nu prea au fost incantati, nu prea mai ai ce face cu ele daca nici ivan nu mai are ceva gen su27 prin zona, si la dat cu bomba nu sunt utile decat in celula cu un ids care sa ii ilumineze tinta

            de aia nu mi-e clar de ce nu le-au dus la pocneala, ca nu aveau nevoie de adv doar de ids?
            sau ca daca pierdeau unul trebuiau sa il plateasca la valoarea de inlocuire la englezi ?
            sau ca nu le-au dat voie englezii sa mearga in bosnia cu el ?

            cata vreme erau si englezii cu avioane proprii, mi-e greu sa cred ca 3), mai degraba 1)

        • Atunci cand cumperi armament in leasing banuiesc ca in contract se stipuleaza niste clauze care sa iti permita folosirea lui in conditii de risc major de distrugere a materialului.

          Daca maine la unguri de ex li se scoala sa tabare peste romani, ba i-am prins pe astia cu nadragii in vine hai pe ei sa le luam ardealul, nu or sa poata folosi Gripenele in leasing de la suedezi?Sau mai haios daca romanii o iau spre Budapesta, ungurii nu au si ei vreun paragraf care sa le permita folosirea avioanelor in misiuni de lupta?

          Din cate stiu la noi, diverse institutii militarizate(Politie, Jandarmerie, SPP), si-au cumparat masini in leasing, masini care au fost folosite in misiuni care au presupus riscuri, de la pietre in geam, busituri la antrenamente pana la RPG-uri incasate in retrovizoare, banuiesc ca si astia au avut un paragraf in contract care sa le permita mascatilor sa mearga cu Mercedes Vito la Steaua-Dinamo si SPP-ulului sa poata sa il transporte pe Bibi Netanyahu de la Otopeni la Cotroceni, desi pe drum e posibil sa ramana fara retrovizoare..ca una e o masina alta e un avion, lunga discutie de acum incolo.

          Cehii din cate imi amintesc si-au scos Gripenele pe la mai multe aplicatii in afara tarii si in misiunea NATO de Politie Aeriana in tarile baltice.

          • Si eu sunt de-acord cu ce spune Victor, cu referire la contractele de leasing- e drept global pe termen lung cred ca ne vor costa mai mult decat daca ni le luam noi dirct, probabil au clauze de asigurari in caz de accident sau distrugere completa, pe de alta parte beneficiezi de linie logisica si mentenanta ca la carte si asta este un atu in plus, ne obisnuim asa cum spunea Stelian cu exploatarea unor avioane mult mai capabile si care pot duce misiuni mult mai complexe.
            in cee ace ii priveste pe MApN si personalul de acolo toti fracatorii de menta si scaune de prin birouri viseaza la antrenamente in USA misiuni de lupta la daracu in praznic si nu stiu ce misiuni de politie aeriana ca tot e la moda prin Asia Mica sau chiar instituirea de no flight zone.
            In primul rand trebuie ca sa ne uitam la ce suntem capabili sa facem cu avioanele in mod normal din a 2-a zi de cand aterizeaza in Romania.

  • Mi se pare hilar ca sa spui ca ai aviatie de lupta in momentul in care vei zbura 50 de ore pe an…daca e asa mai bine deloc.
    Cat piloti poti ca sa mentii antrentai cu 12 avioane care sa zboare 50 de ore/an? 8?
    Hai ca sa zicem ca sunt 8? daca 4 se imbolnavesc?
    Restul o sa zboare din amintiri….

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: