Diverse Fortele Aeriene

32 milioane investiti in Baza Aeriana 86

MIrcea Dusa inspecteaza stadiul lucrarilor la Baza Aeriana 86( foto MApN, noiembrie 2014)

Mircea Dusa inspecteaza stadiul lucrarilor la Baza Aeriana 86( foto MApN, noiembrie 2014)

Procesul de modernizare a facilitatilor de la Baza Aeriana 86 continua, pentru a asigura compatibilitaea aerodromului din Campia Baraganului cu noul tip de aeronava multirol ce va intra in dotarea Fortelor Aeriene Romane.

In cadrul lucrarilor vor fi modernizate hangarele, adaposturile pentru aeronave, depozitul de combustibil si cel de munitii iar pista va fi extinsa cu 300 de metri, urmand sa ajunga la o lungime de 2800m.

Valoarea totala a lucrarilor este de 32 milioane Euro dintre care cea mai mare parte (21 milioane) au fost fonduri puse la dispozitie de NATO. Restul de 11 milioane vor proveni din fondurile MApN potrivit unei declaratii date de Mircea Dusa saptamana trecuta.

Baza Aeriana 86 Fetesti este dispusa strategic la 77 km de litoralul Marii Negre, catre Est si 130 km de capitala Bucuresti, catre Vest, pista de decolare-aterizare unica, dispusa pe directia Nord-Sud si bretela nefiind inca la standarde NATO.

Baza Aeriana 86 Borcea (foto Astrium, 25 mai 2014, via Google Maps)

Baza Aeriana 86 Borcea (foto Astrium, 25 mai 2014, via Google Maps)

Romania a achizitionat in 2013 9 aeronave F-16 A MLU de la Fortele Aeriene Portugheze si alte 3 F-16 B (dubla comanda) de la Guvernul Statelor Unite. In momentul de fata, un contingent de piloti si tehnicieni romani sunt scolarizati in Portugalia la Baza Aeriana 5 Monte Real, primele zboruri in simpla comanda fiind executate inca din Noiembrie anul trecut. Sase dintre avioanele multirol F-16 au fost deja modernizate.

In 2016, odata cu intoarcerea pe Borcea, avioanele multirol F-16, pilotii si tehnicii ce le vor deservi vor fi complet operationale.

Via:
Romania Insider

– Marius Constantin –

 

23 Comments

  • Romania nu a cumparat avioane din SUA. Alea le-au primit gratis portughezii pentru a-si completa propriul efectiv dupa ce ne-au vandut noua 12 bucati.

    • Inseamna ca este posibil ca in viitor sa poata ateriza colo si alte fightere din categoria suprematie aeriana sau aprovizionare – F 15 C/D si de ce nu si ceva avioane de interdictie ( Tornado).
      Toate astea au nevoie de pistete mai lungi si apoi o pista lunga este oricum un avantaj major.
      C 5 -ul daca vine repejor cu o baterie de rachete antiaeriene trebuie sa aibe cum sa aterizeze acolo nu?

      • Si ce-ai …. argumentat de bun simt … dumneata … puteam sa auzim din gura unui ministru facut la … Ștefan Gheorghiu … era simplu … “” Mai copii … ca … sa aterizeze in deplina siguranta un avion de lupta cu probleme tehnice la franare … lungim pista … si daca mai apare si un avion de transport militar … are unde sa-si invarta rotitele … era atat de simplu …

        Ö baga/ambala … intr-un libaj diplomatic/politic … suna mai pompos … se fac … investiti NATzO 21 mil. $ plus investitie de 11 mil $ Rumania … pentru marirea capacitatii bazei aeriane … prin extinderea pistei si marirea capacitati de stocare(hangare) in conditii de securitate maxima … a noi flote de F16 … si-n special a avioanelor de transport usor/mediu … Spartan/Hercules …
        Cine mai verifica atunci cate Spartane vor stationa/trece pi’ colo … poate aparea un loganist ca mine sa zica ca pista este prea scurta … nu ca acum ca este prea lunga pentru un avion de vanatoare … militar …

        Am zis. … si yo … nu dati cu bani in mine … :))

    • Treaba e chiar mai simpla de atat 🙂
      Americanii nu prea se bazeaza pe parasute de franare, doar pe discuri si in caz de extrema urgenta pe carlige arestoare si plase arestoare. Spre deosebire de rusi (care pun parasute cam la orice) sau europeni (care daca nu folosesc parasute folosesc reversoare de jet).
      Singurele F-16 echipate cu parasuta de franare sunt cele olandeze si cele norvegiene. Si cum in Baragan cam bate crivatul, se mai formeaza cate un namet, un pic de polei… e bine sa nu te bazezi doar pe discurile de frana si pe franele aerodinamice ca sa te incadrezi in cei 2500 m de pista.

      http://www.flightglobal.com/assets/getasset.aspx?itemid=41198

        • Nu te supara, Marius, dar tot ce e pentru noi deja nu mai conteaza la pret atat timp cat chiar se achizitioneaza. Si aici includ TOATE cele PATRU categorii de forte.

          Asa am ajuns, asa platim.

          • Iulian – ba conteaza pretul pentru ca de aceeasi bani poate se puteau achizitiona mai multe echipamente sau mai utile.
            Nu stiu cum sa iti spun dar stim cu totii ca venim dupa 15 ani de miserupism si trebuie cumva sa vedem ce putem salva din armata si ce trebuie sa desfintam sau transformam in altceva.

            • F-16 are viteza de aterizare mult mai mica decat MiG-ul 21. deci n-ar trebui sa fie probleme, chiar si fara parasuta de franare. probabil extensia pistei e facuta mai mult ca metoda de siguranta.

              • Si Gripen – ul maghiar teoretic nu trebuia sa ajunga la capatul pistei si uite ce s-a intamplat. In aviatie trebuie sa ai masuri de siguranta. Mai ales la o forta aeriana mica precum RoAF orice accident are impact asupra desfasurarii activitatilor.

                • gura lumii spune ca pista va fi echipata si cu echipamente de franare de urgenta. si daca ar fi sa ne luam dupa aceeasi gura a lumii, n-o sa mai fie nevoie nici de deszapezire. acum… mai avem doar vreo doi ani de asteptat

                  • MiG-ul are nevoie de acea viteză mare… ca să nu pice. Un F-16 complet echipat, are totuși nevoie de ceva mai multă pistă decât un 21 gol sau un F-16 sumar echipat.

        • nu cred ca era de la lockheed
          fokker scrie pe net ca le facea retrofit

          Nu e deloc o idee rea, parasuta mai salveaza din wear and tear de la discuri si placute
          si fiind mai ieftina parasuta decat discurile, e solutia pentru aviatii low cost
          plus gheata si faptul ca poti ateriza pe piste mai scurte

          plus ca uite la gripenul de la Magyarország, daca avea parasuta, poate nu se oprea in camp

          • Pai primul pas a fost facut ca le-am facut ( noi adica MApN-ul) tarlaua mai lunga pentru aterizare si decolare.
            Din moment ce olandezii si norvegienii au cerut parasuta de franare au constientizat necesitatea folosirii ei in anumite conditii operationale care par a fi apropiate de cele din Romania.

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: